استفاده از زیتون خام عمده در خورشت آلو

یک مطالعه اولیه منتشر شده توسط مجله موسسه ملی سرطان نشان داد که افزایش مصرف زیتون خام عمده ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

یک بررسی سیستماتیک و تجزیه و تحلیل آماری منتشر شده در مجله Lipids in Health and Disease در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مصرف زیتون خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد، اما این اثر به مطالعات بیشتری برای اثبات آن نیاز دارد.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در Renal Nutrition منتشر شد و به مدت ۴ هفته به طول انجامید، نشان داد که مصرف روزانه زیتون ممکن است تأثیری مشابه روغن معدنی در کاهش علائم مرتبط با یبوست در افراد تحت دیالیز داشته باشد که به بهبود وضعیت آنها کمک می‌کند.

زیتون

مصرف روغن زیتون به جای چربی های اشباع شده در رژیم غذایی می تواند سطح کلسترول تام خون را در افرادی که از آن رنج می برند کاهش دهد، اما از سوی دیگر، بر اساس برخی مطالعات، اعتقاد بر این است که موارد دیگری نیز وجود دارد.

انواع روغن های تغذیه ای مانند روغن آفتابگردان و روغن زیتون کانولا بیشتر از تاثیر روغن زیتون سطح کلسترول مضر را کاهش می دهد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه در سال ۲۰۰۰ نشان داد که روغن زیتون دارای خواصی است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد، مانند: افزایش تولید اسیدهای صفراوی ثانویه از باکتری ها در کولون و متابولیسم یک ترکیب پلی آمین کمبود آن با بروز بیماری ها همراه است، علاوه بر آن سطح جذب روده ای این ترکیب را بهبود می بخشد که خطر ابتلا به تومور یا سرطان را در سلول های طبیعی کاهش می دهد، اما مطالعات بیشتری انجام شده است.

یک مطالعه اولیه منتشر شده در Cancer Causes & Control در سال ۲۰۰۲ گزارش داد که مصرف زیاد روغن زیتون و برخی روغن های گیاهی دیگر تأثیری دارد که ممکن است خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد.

هلیکوباکتر پیلوری، یا چیزی که به عنوان میکروب معده شناخته می شود، زیرا یک مطالعه اولیه که توسط مجله هلیکوباکتر در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، نشان داد که مصرف روغن زیتون فوق بکر تا حد متوسطی بر مبارزه با هلیکوباکتر پیلوری تأثیر می گذارد، اما این تأثیر نیاز به مطالعات طولانی مدت دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.