با خوردن شکلات تخته ای سبز ریزش موهایتان را به حداقل برسانید

شکلات به دلیل کالری دریافتی و محتوای قند زیاد، گاهی اوقات یک غذای ممنوعه محسوب می شود.

به همین دلیل، متخصصان مصرف شکلات تخته ای سبز ​​را در یک رژیم غذایی متعادل توصیه می کنند، شکلاتی را با مقدار بیشتری کاکائو در ترکیب آن انتخاب کنید و علاوه بر این، یک کاکائو با کیفیت است.

یک پزشک غدد درون ریز و تغذیه و عضو ارتباطات انجمن غدد درون ریز و تغذیه اسپانیا می گوید: در چارچوب رژیم های غذایی سالم، مصرف شکلات تخته ای سبز با درصد کاکائو بالای ۷۰ درصد توصیه می شود.

در راستای توصیه های غذایی انجمن پزشکان مراقبت های اولیه اسپانیا برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، این متخصص خاطرنشان می کند که مشکلاتی مانند بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی یا دیابت نوع ۲ در افرادی که مصرف بیشتر شکلات تخته ای سبز دارند کمتر است.

برای به دست آوردن حداکثر سود از خواص شکلات، توصیه می شود بین ۲ تا ۳ وعده ۳۰ گرمی در هفته شکلات تخته ای سبز مصرف شود.

شکلات
به نوبه خود، روزا آرنائو، عضو غذایی کالج داروسازان کاستلون موافق است که خواص شکلات با اثرات مثبت بر سلامتی به ترکیب محصول بستگی دارد: “هرچه شکلات کاکائو بیشتری داشته باشد، آرناو اشاره می کند که فواید آن برای سلامتی بیشتر است، به همین دلیل است که فواید شکلات تخته ای سبز متوسط ​​و تلخ بیشتر است.

اگر می‌خواهیم شکلات بخوریم، حتی به عنوان بخشی از رژیم لاغری، بهتر است شکلات تخته ای سبز با محتوای ۷۰ درصد کاکائو، کم شکر و پرهیز از محصولات پر شده که ممکن است شامل مواد تشکیل دهنده باشد را انتخاب کنیم.

کیفیت پایین، توجه به این ویژگی ها هنگام انتخاب شکلات برای بهره مندی از حداکثر فواید این ماده غذایی مهم است.

از جمله خواص شکلات تخته ای سبز می توان به مورد زیر اشاره کرد:

به گفته آرناو، شکلات تخته ای سبز غذایی است که حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها، فلاونوئیدها به ویژه پروآنتوسیانیدین و کاتچین ها است.

به این ترتیب، آنتی اکسیدان ها به کاهش آسیب اکسیداتیو به سلول ها کمک می کنند، زیرا به بدن کمک می کنند تا رادیکال های آزاد را که باعث آسیب اکسیداتیو به سلول ها می شوند، مهار کند.

آرناو می‌گوید: «به لطف این، شکلات به عنوان یک کمکی برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش سطح کلسترول و بهبود علائم فشار خون توصیه شده است.»

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.