خرما خشک فشار خون را کنترل می کند

خرما خشک به دلیل داشتن فیبر بالا یک میان وعده عالی قبل از خواب است، هضم فیبر بیشتر طول می کشد و به شما کمک می کند سیر بمانید و در نیمه شب احساس گرسنگی نکنید.

خرما یکی از غذاهای ایده آل به حساب می آید زیرا حاوی تعداد زیادی ویتامین و عناصر ضروری برای سلامتی است و همین امر محبوبیت و استفاده گسترده آن را تقریباً روزانه توضیح می دهد.

خرما خشک فواید زیادی برای حفظ سلامت اندام های مختلف بدن دارد که بارزترین این فواید عبارتند از:

از آنجایی که خرما منبع غنی فیبر غذایی محلول و نامحلول است، مطمئناً در ارتقای سلامت و عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از برخی اختلالات روده ای مانند:

  • بهبود حرکات روده با جلوگیری از یبوست و درمان اسهال.
  • پیشگیری از عفونت های روده و روده بزرگ در نتیجه خواص ضد باکتریایی و نقش آن در تحریک رشد باکتری های مفید در روده.
  • پیشگیری از هموروئید و سرطان های دستگاه گوارش.
  • حفظ سلامت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان.

خرما خشک

خرما خشک منبع عالی بسیاری از مواد معدنی از جمله آهن است که باعث می شود خرما نقش خوبی در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن داشته باشد همچنین آهن به تامین انرژی بدن و رفع خستگی ناشی از کم خونی کمک می کند.

خرما خشک حاوی درصد بالایی از کربوهیدرات ها و قندهای طبیعی مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز است که همگی انرژی بدن را تامین می کنند و سطح قند خون را بالا می برند و ممکن است یک میان وعده ایده آل و مناسب به خصوص قبل از ورزش برای ورزشکاران باشد.

خرما حاوی گروهی از ویتامین ها است که برای عملکرد سیستم عصبی و مغز مهم و ضروری هستند، گلوکز بالای خرما برای عملکرد مغز به عنوان منبع اصلی انرژی لازم است.

همچنین پتاسیم بودن خرما به عملکرد اعصاب موثرتر کمک می کند، علاوه بر این، ترکیبات خرما هوشیاری، خودانگیختگی و واکنش به محرک های مختلف را افزایش می دهد.

خرما برای سلامت قلب بسیار مفید است، زیرا منبع پتاسیم و منیزیم است که برای عملکرد قلب مهم است و غنی بودن خرما در فیبر غذایی باعث می شود که در کاهش سطح کلسترول مضر (LDL) نقش داشته باشد.

بدن، که باعث می شود در پیشگیری از سکته مغزی و تشنج، بیماری قلبی و تصلب شرایین نقش داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.